fbpx

ENTREVISTA A ROSER AGUILAR: “SI ET COMUNIQUES HONESTAMENT, AL PÚBLIC LI ARRIBA”

-Formes part de la primera fornada d’estudiants de l’Escac. Com és que et va donar per estudiar cinema en un moment que no estava de moda?

Tota la vida jo havia volgut escriure i per això vaig començar la carrera de Periodisme. El problema va ser que durant els estudis em vaig desencantar, perquè no era gens el que jo m’esperava. Llavors, quan ja feia quart vaig assistir a un seminari intensiu de guió cinematogràfic amb Fernando Trueba, que eren cinc dies a Cadaqués… i allà vaig tenir una revelació vital: volia estudiar i treballar en cinema. A partir de llavors aquell va ser el meu objectiu i sortosament al 1994, quan jo acabava el 5è curs de periodisme, es va inaugurar l’ESCAC i jo vaig fer les proves d’accés amb 300 persones més, i d’allà en va triar cinquanta. I allà va començar tot.

-Què creus que és el més important que una escola de cinema pot donar als alumnes en uns estudis tan artístics i aparentment lliures?

Jo valoro diverses coses: a banda de la base de la formació teòrica i tècnica, que per suposat s’ha de donar, crec que el més important és que t’obliguin a practicar, que et facilitin una xarxa de companys amb qui treballar i també una xarxa de professionals que estan directament en contacte amb el sector i, per últim, valoro molt que estiguin fent l’acompanyament en tot els procés de descoberta. És un mitjà complex, on a banda dels coneixements cal desenvolupar moltes habilitats i competències i penso que l’escola també ha d’estar al darrere per donar suport i acompanyar. Com a professora he seguit el procés de professionals que han destacat molt, com en Dani de la Orden, la Laura Ferrés, la Belén Funes, Lucía Alemany… i tot i que per alguns d’ells no ha estat un camí gens fàcil, ho han aconseguit i crec que el fet d’estar sostinguts per una escola i uns companys els ha ajudat a ser qui són ara.

-Creus que és necessari passar per una escola de cinema per poder fer cinema? De quina manera pot ajudar als aspirants a cineastes?

Òbviament no és imprescindible passar per una escola de cinema, donat que molta gent que ha fet cinema no hi ha anat mai, però també és cert que, actualment donada la proliferació de centres on s’estudia cinema i audiovisuals, el nivell tècnic dels joves és cada vegada més alt i per tant hi ha encara més competència. Per això trobo que gairebé que si que és necessari si vols aprendre més ràpidament i fer xarxa per entrar al sector. Però, segons la meva opinió, també és important que en la mesura que puguin participar en rodatges de fora de l’escola, encara que sigui en rols de poca responsabilitat, perquè experimentin com funcionen els rodatges professionals, que solen ser diferents als d’un centre d’estudis. Crec que és bo que coneguin el món del cinema i audiovisuals, perquè molta gent el té mitificat i no és un món fàcil i això també ho han de saber.

-Què és el més important, per a tu, en una pel·lícula? 

Que commogui que toqui a l’espectador, que faci “Wow!” que li aporti alguna cosa que d’alguna manera li serveixi per la vida: una experiència, una imatge, una frase de diàleg… I sempre apel·lant a la intel·ligència de l’espectador, amb respecte i amb bon gust, que per suposat és molt personal.

-Quina és la teva principal inspiració?

Pot sonar tòpic, però és la vida mateixa. I dintre d’ella també hi ha l’art i la música… però sobre tot parteixo de vivències o aspectes que directa o indirectament han provocat un terrabastall en la meva vida. I la meva experiència és que si et comuniques honestament des del teu estómac, al públic li arriba. I és un molt gratificant quan això passa.

-Si poguessis donar un consell al teu “jo” de quan vas començar a filmar i escriure històries, quin seria?

 

Confia en tu. Treballa, viu, respira… Cal gaudir molt cada moment, però no prendre’s mai massa seriosament ni l’èxit ni el fracàs. Es tracta de fer pel·lícules i ja està, però la vida és molt més gran.

¿POR QUÉ PLATÓ?

APRENDIZAJE CON RODAJES

Guiamos al alumno en la integración de los conocimientos desde una enseñanza práctica. Aprende cine haciendo cine.

GRUPOS REDUCIDOS

Dedicamos la atención necesaria a cada alumno/a garantizando que todos tengan protagonismo en su formación mediante grupos reducidos de trabajo.

PROFESORES EN ACTIVO

Nuestro porfesorado forma parte del tejido profesional del sector tanto en cine como en interpretación. De esta forma el alumno/a estará acompañado por profesionales conectados con las producciones que se hacen actualmente.

PRÁCTICAS PROFESIONALES

Series, películas, obras de teatro, documentales. Tanto los alumnos de cine como los de interpretación accederán al circuito de las producciones profesionales gracias a nuetros acuerdos con las grandes productoras.

COMPROMISO Y APOYO

Entedemos que cada alumno/a tiene un talento propio para mostrar, por eso no nos conformamos con una formación que trate a todos los alumnos/as por igual y buscamos aflorar las virtudes de cada uno de ellos.

CUIDAMOS LOS EXALUMNOS

Sabemos que una vez acabados los estudios el exalumno/a sigue necesitando apoyo, por eso tanto nuestras instalaciones, material de rodaje, como bolsa de trabajo, siguen estando a su disposición. Además, nuestra productora será la encargada de dinamizar los proyectos de los exalumnos/as.

SOMOS CINE. Consúltanos sobre lo que necesites mediante teléfono o email y te atenderemos encantados.

Dirección:

C/ Alhambra, 12-14, 08902 Hospitalet de Llobregat, Barcelona. (a 500m de CC Gran vía 2)

Horario de atención:

De 9:00 a 21:00

Teléfono:

934 324 775

Solicita Información